Fortsätt till huvudinnehåll
 

Till föräldrar och elever på Torpgärdsskolan 

Nu är vi här igen, ett läsår går fort och nu är sommaren på intåg. Jag gör skolavslutningspremiär här på Torpgärdsskolan - och så missar jag premiären! Jag går rektorsprogrammet och skriver tenta just denna dag vilket är anledningen till att hälsningen kommer så här. 
Under veckan har jag fått lyssna på årskurs 1 när de övade på sången till avslutningen och det gav mig härliga sommarkänslor och ett smakprov av vad avslutningen kommer innehålla. Den kommer att bli fantastiskt fin!  
Nu när skolan tar lov så har ni att se fram emot en tid av bad, sol och att bara vara. Njut av ledigheten och att göra precis det ni vill. Kom sedan tillbaka till oss i augusti fulla av energi och lust att lära sig mer av oss i skolan.   
De flesta av er kommer jag och all personal på Torpgärdsskolan att träffa igen till hösten. Men inte alla. Årskurs 6 är på väg mot nya utmaningar och till er vill vi säga: Lycka till på högstadiet och kom ihåg att den som gjort sitt bästa kan alltid vara stolt över sig själv. 

Jag, tillsammans med all personal, önskar er alla ett härligt sommarlov och vill att ni har kul alla lediga dagar! 

Malin Westerlund 
Rektor, Torpgärdsskolan 

Populära inlägg i den här bloggen

Vi i femman

Onsdag den 7/11 kommer vi att delta i Vi i Femman. Vi i femman har en sida där man kan få svar på frågor, göra quiz eller få tips från tidigare vinnare.  https://sverigesradio.se/viifemman Vi lägger också upp två powerpointpresentationer som vi fått från en grupp från Facebook. Där finns olika saker man kan träna på om man vill.

Gympa-bingo

Här kommer ett gympa-bingo som ni gärna får prova att göra under höstlovet nästa vecka.

Sommarutmaningen

Nu har det börjat komma in några bokrecensioner. Så himla kul att läsa vad ni tycker om böckerna. Bra jobbat! :)