Fortsätt till huvudinnehåll

Tyska glosor till nästa vecka

Dessa ord finns utlagda på glosor.eu och kommer att förhöras på tisdag den 4/2.

snö
schnee
små
kleine
framför allt
vor allem
kärlek
Liebe
läppar
Lippen
det finns också
es gibt auch
äpplen
Äpfel
vattnet
das Wasser
kan det vara
kann das sein
min tröja
mein Pulli
min skjorta
mein Hemd
min kjol
mein Rock
min luvtröja
mein Kapuzenpulli
min jacka
meine Jacke
mina skor
meine Schuhe

Populära inlägg i den här bloggen

Vi i femman

Onsdag den 7/11 kommer vi att delta i Vi i Femman. Vi i femman har en sida där man kan få svar på frågor, göra quiz eller få tips från tidigare vinnare.  https://sverigesradio.se/viifemman Vi lägger också upp två powerpointpresentationer som vi fått från en grupp från Facebook. Där finns olika saker man kan träna på om man vill.

Gympa-bingo

Här kommer ett gympa-bingo som ni gärna får prova att göra under höstlovet nästa vecka.

Sommarutmaningen

Nu har det börjat komma in några bokrecensioner. Så himla kul att läsa vad ni tycker om böckerna. Bra jobbat! :)